Światowy Dzień Rekomendacji – rusza program Rekomendujcie!

15 marca, z okazji Światowego Dnia Rekomendacji, rusza nowy, długofalowy program społeczny o nazwie „Rekomendujcie!” Jego celem jest popularyzowanie wśród konsumentów prawa do dzielenia się doświadczeniami oraz do rekomendowania tego, co uważamy za dobre, słuszne, godne polecenia, co nam się podoba. Pierwszym miejscem, które pomaga w komunikowaniu się konsumentów, jest uruchomiona...

15 marca 1962 roku prezydent John F. Kennedy wygłosił przemówienie w Kongresie Stanów Zjednoczonych, w którym sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa, do reprezentacji. Na pamiątkę tego wydarzenia w 1983 roku pierwszy raz obchodzono w USA Dzień Konsumenta ( w Polsce od 2000 roku). Prezydent Kennedy zasłynął również ze sformułowania „Konsumenci to my wszyscy ”.

Streetcom postanowił sformułować oraz podkreślić piąte prawo konsumentów: do rekomendacji! Zainicjował przy tym obchody Światowego Dnia Rekomendacji 15 marca każdego roku i rozpoczął długofalowy program „Rekomendujcie!”. Zaproszeni do niego zostają wszyscy, ponieważ jesteśmy członkami ogromnej społeczności konsumentów.

Program „Rekomendujcie!” to nowa inicjatywa o charakterze społecznym. Hasło przewodne programu brzmi: „Mamy prawo do rekomendowania tego, co dobre!” . Celem akcji jest wzmacnianie pozytywnych relacji między konsumentami i popularyzowanie prawa do dzielenia się dobrymi doświadczeniami oraz rekomendowania tego, co uważamy za słuszne, godne polecenia. Jedną z często wymienianych cech narodowych Polaków jest podobno narzekanie. A przecież lubimy chwalić i polecać innym to, co lubimy!

W ramach programu tworzone będą miejsca, które pomogą w komunikowaniu się konsumentów i dawaniu rekomendacji. Pierwszym z nich jest fanpage Rekomendujcie! Zapraszamy!

„Postanowiliśmy stworzyć program społeczny, zainspirowani otwartością konsumentów należących do wielkiej społeczności Streetcom, z którą mamy stały kontakt. Tworząc program, pragniemy zaprosić wszystkich do nieustannego wymieniania informacji na temat tego, co jest dobre i warte polecania. Wszyscy chętnie korzystamy z prawa do rekomendowania sobie nawzajem tego, co lubimy, cenimy. Program może przy tym udowodnić, że łatka przyczepiona do Polaków – wiecznych maruderów – nie jest prawdziwa. Dlatego misją akcji „Rekomendujcie” jest tworzenie miejsc i generowanie okazji do wymieniania pozytywnych opinii. Wieloletnie doświadczenie agencji pozwala mieć pewność, że każdy człowiek może stać się opiniotwórczy dla swojego otoczenia i dlatego zwracamy się do wszystkich konsumentów z prośbą o włączanie się do akcji i wpływanie na pozytywniejsze spojrzenie na rzeczywistość.” – mówi Iwona Gniedziejko-Płuciennik, odpowiadająca za program „Rekomendujcie!” w agencji Streetcom.